, .
fair_day 2.4℃
Vārda dienu svin: Mirta, Ziedīte

"Rail Baltica" stacijas būvniecībai lidostā "Rīga" saņemti astoņu būvnieku apvienību piedāvājumi

LETA , 16-09-2020
"Rail Baltica" stacijas būvniecībai lidostā "Rīga" saņemti astoņu būvnieku apvienību piedāvājumi

Iepirkumā par "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas būvniecību lidostā "Rīga" saņemti astoņu būvnieku apvienību  piedāvājumi, aģentūru LETA informēja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.

Kompānijā norādīja, ka kandidāti otrdien, 15.septembrī, iesniedza tehnisko un finanšu piedāvājumu. 

Tāpat "Eiropas dzelzceļa līniju" pārstāvji norādīja, ka projekts ir apjomīgs un sarežģīts un tā specifika noteica nepieciešamību apvienot vietējo un ārvalstu būvniecības pieredzi.

"Vietējās un ārvalstu būvnieku kompetences apvienojums būs ieguvums projektam. Redzama spraiga konkurence par tiesībām šo apjomā paplašināto "Rail Baltica" posmu būvēt. Mēs, kā pasūtītājs, varēsim izvēlēties kvalitātes un izmaksu attiecības labāko piedāvājumu," pauda "Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Viņš arī informēja, ka līdz gada beigām notiks iesniegto piedāvājumu izvērtēšana, lai noslēgtu līgumu par būvdarbu veikšanu un nākamajā gadā sāktu būvdarbus.

"Rail Baltica" projekta īstenotājs Latvijā - uzņēmums "Eiropas dzelzceļa līnijas" - 2019.novembrī izsludināja starptautisku konkursu divās kārtās, lai atrastu būvniekus "Rail Baltica" stacijas ēkas starptautiskajā lidostā "Rīga", estakāžu, piebraucamo ceļu, uzbēruma, sešu kilometru sliežu ceļa posma un pārvada pār Kārļa Ulmaņa gatvi būvēšanai. 

Kompānijā atzīmēja, ka objekts ir ļoti komplicēts, tostarp, piemēram, lai aizņemtu mazāk vietas, "Rail Baltica" dzelzceļš un stacija lidostā "Rīga" tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram desmit metru. Šāda būve Latvijā tiks veidota pirmo reizi. 

Tāpēc potenciālajiem būvniekiem tika izvirzītas augstas kvalifikācijas prasības - pieredze publisko ēku, dzelzceļa sliežu ceļa, kā arī jaunu autoceļu būvdarbos. Lai kvalificētos konkursa nosacījumiem, pretendenti veidoja starptautiskas apvienības, apvienojot Latvijas un ārvalstu būvniecības speciālistu kompetenci, un uz pirmo konkursa kārtu tika saņemti 11 kandidātu pieteikumi no Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas uzņēmumiem.

Tāpat "Eiropas dzelzceļa līniju" pārstāvji minēja, ka, respektējot valstī izsludināto ārkārtējo situāciju, pretendenti ar šo trases posmu nevarēja iepazīties klātienē, taču tika rasts mūsdienīgs tehnoloģisks risinājums, un kandidāti ar objekta teritoriju varēja iepazīties, izmantojot ar dronu filmētu materiālu. 

Tika organizēta arī attālināta sanāksme kandidātiem, un, atceļot vīrusa radītās ārkārtējās situācijas nosacījumus, deviņu apvienību pārstāvji arī klātienē apsekoja projekta būvdarbu vietu. Savukārt, apzinoties projekta apjomīgumu un sarežģītību, un atsaucoties uz konkursantu ierosinājumam, tehniskā un finanšu piedāvājuma iesniegšanas termiņš tika pagarināts līdz 15.septembrim. 

Iepriekš lēsts, ka kopējā iepirkuma summa varētu būt 250-280 miljonu eiro robežās.

Šī projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Latvijas valsts, ieviesēji - "Eiropas dzelzceļa līnijas" un AS "RB Rail".

"Eiropas dzelzceļa līnijas" ir projekta "Rail Baltica" ieviesējs Latvijā. "Eiropas dzelzceļa līnijas" veic projekta "Rail Baltica" realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp INEA ("Innovation and Networks Executive Agency"), kas ir Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta izpildaģentūra, un "RB Rail", kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas atbild par "Rail Baltica" projekta horizontālo, tas ir kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Iesakām izlasīt Skatīt vairāk
Kā jumta segums var ietekmēt saimniecības peļņu un uzlabot dzīvnieku labturības vidi
Kā jumta segums var ietekmēt saimniecības peļņu un uzlabot dzīvnieku labturības vidi

Pareiza jumta seguma izvēle saimniecības ēku celtniecībā vai renovācijā ir...

"Sadales tīkls": Elektrību pašražojošo mājsaimniecību skaits šogad varētu sasniegt 20 000
"Sadales tīkls": Elektrību pašražojošo mājsaimniecību skaits šogad varētu sasniegt 20 000

Elektrību pašražojošu mājsaimniecību skaits 2023.gadā varētu sasniegt 20 00...

Jumta seguma nozīme saimniecības ražošanas produktivitātei
Jumta seguma nozīme saimniecības ražošanas produktivitātei

Jumts ir ēkas viena no svarīgākajām sastāvdaļām. Zem tā atrodas viss, kas s...