, .
cloudy -2.5℃
Vārda dienu svin: Dagmāra, Marga, Margita

Pārbaudīti risinājumi no vadošā Vācijas smērvielu piegādātāja transporta nozarei

Elīna Šmite , 05-11-2020
Pārbaudīti risinājumi no vadošā Vācijas smērvielu piegādātāja transporta nozarei

Dzinēju tehnoloģiskā attīstība, ko izraisīja nepieciešamība ievērot arvien stingrākus izplūdes gāzu emisijas standartus, likusi mainīt motoreļļu tehnoloģiju. Lai samazinātu kaitīgo savienojumu, piemēram, slāpekļa oksīdu, oglekļa monoksīda vai cieto daļiņu  emisijas līdz vajadzīgajam līmenim, transportlīdzekļu ražotāji izmanto modernas izplūdes gāzu tīrīšanas sistēmas. Lai šīs sistēmas darbotos bez jebkādām problēmām, ir jāizmanto eļļas Mid vai Low–SAPS (Sulfated Ash, Phosphorus, and Sulfur – sulfatētie pelni, fosfors un sērs jeb vielas, kas rodas, sadegot dažādām eļļas piedevām) tehnoloģijā.

Mūsdienu komerciālo transportlīdzekļu dzinēji ir ārkārtīgi noslogoti, tiem jābūt gan energoefektīviem un izturīgiem, gan ekoloģiskiem, savā darbībā nepiesārņojot vidi. Arvien stingrāku izplūdes gāzu emisijas standartu ieviešana liek kravas automašīnu ražotājiem pastāvīgi uzlabot dzinējus un izplūdes gāzu tīrīšanas sistēmas. Pašlaik komerciālo transportlīdzekļu ražotāji koncentrējas uz CO2 izmešu samazināšanu, kas ir atkarīgs no patērētās degvielas daudzuma un veida, tātad no degvielas efektivitātes. To mēģina panākt ar dažādām metodēm, piemēram, ieviešot dzinējus, kas darbināmi ar alternatīvām degvielām vai piedziņas sistēmu daļēju elektrifikāciju, kā arī samazinot visu veidu pretestību: no rites pretestības, gaisa pretestības līdz pretestībai, kas saistīta ar motoreļļas viskozitāti.

Smērvielas ar zemu viskozitāti ļauj ietaupīt degvielu zemākas plūsmas pretestības un zemāka berzes koeficienta dēļ. Šim nolūkam izmanto arvien zemākas un zemākas viskozitātes eļļas. Gandrīz visi oriģinālo iekārtu ražotāji publicē jaunus motoreļļas standartus, kur nepieciešama HTHS (high temperature high share – eļļošanas īpašību kvalitāte augstās temperatūrās) viskozitātes samazināšana. Šīs ļoti specializētās eļļas ir izstrādātas atbilstoši dotajām OEM specifikācijām, tāpēc tās atbilst visstriktākajām ražotāju prasībām.

Labs motoreļļas piemērs, kas ievērojami samazina degvielas patēriņu, ir Titan Cargo Pro 228.61 SAE 5W–30. Tā ir ļoti moderna motoreļļa, kas īpaši izstrādāta, lai atbilstu MB 228.61, API FA-4 prasībām. Pateicoties pazeminātai augstas temperatūras HTHS viskozitātei (2.9–3.2 cP), produkts ir paredzēts tikai motoriem, kas pielāgoti darbam ar šāda veida eļļu, piemēram, Mercedes-Benz OM 470 FE1 un OM 471 FE1 motoriem. Titan Cargo Pro 3677 SAE 5W-30 ir augstākās klases motoreļļa, kas izstrādāta saskaņā ar jaunākajām tehnoloģijām, īpaši izmantošanai MAN Euro VI dzinēju ražošanā.

Recepte, kuras pamatā ir tā sauktās piedevas ar zemu pelnu daudzumu (Low–SAPS), aizsargā modernās izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmas, piemēram, makrodaļiņu filtrus, izplūdes gāzu recirkulācijas sistēmas un katalītiskos reaktorus, nodrošinot to drošu darbību visā kalpošanas laikā. Paredzēta garākajam nobraukumam, kas saskaņā ar servisa rokasgrāmatas ieteikumiem var sasniegt pat 140 000 km.

Vēl viens augstas veiktspējas premium motoreļļu piemērs ir Titan Cargo Maxx sērija, kas pieejama SAE 5W-30, SAE 10W- 30 un SAE 10W-40 viskozitātes pakāpēs. Šie produkti tika radīti, izmantojot Low–SAPS tehnoloģiju, kas paredzēta kravas automašīnu un autobusu Euro 6 motoriem, kas aprīkoti ar turbokompresoru un jaunākās paaudzes izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmām, īpaši EGR (exhaust gas recirculation – izplūdes gāzu recirkulācija), SCR (selective catalytic reduction – katalītisko reaktoru sistēmas) un DPF (diesel particle filters – dīzeļa daļiņu filtri) sistēmām. Saskaņā ar ražotāju ieteikumiem tie ir izstrādāti ar maksimāli pieļaujamo nobraukumu, kas papildus samazina ar autoparka uzturēšanu saistītās izmaksas.

Motoreļļu ar zemu SAPS līmeni klāstā iesakām arī Titan Cargo La Sae 5W-30 un SAE 10W-40, kas ir lieliski piemērotas jauktu kravas automašīnu flotei. Būvniecības aprīkojumam un Volvo kravas automašīnām iesakām Titan Cargo sērijas eļļas SAE 15W-40 un SAE 10W-30 viskozitātē, kas ievērojami pārsniedz API CK-4 prasības un tādējādi ir saņēmušas oficiālu Volvo VDS-4.5 apstiprinājumu. Tās uzrāda ļoti augstu izturību pret oksidāciju, kas ļauj pagarināt nobraukumu starp eļļas maiņām līdz 20 %. Vecākam transportlīdzekļu parkam, kas nav aprīkots ar dīzeļa daļiņu filtriem, mēs piedāvājam eļļu Titan Truck Plus SAE 15W-40, kas lieliski aizsargā motoru un turbokompresoru pret nogulsnēm, kā arī pret abrazīvu nodilumu.

Fuchs motoreļļu piedāvājums ir adresēts visiem, kas vēlas pareizi rūpēties par savu transportlīdzekļu stāvokli un nodrošināt to darbību bez traucējumiem. Smērvielu klāstā ir eļļas gan vecākiem, gan jaunākās konstrukcijas transportlīdzekļiem, motoreļļas ar ļoti plašu pielietojumu, kā arī izteikti specializētas eļļas, kas paredzētas noteiktam standartam. Fuchs motoreļļas piedāvā SIA Fuchs Lubricants Latvia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentāri


Jūsu komentārs

Iesakām izlasīt Skatīt vairāk
Zs Radziņi būs robota govis
Zs Radziņi būs robota govis

Zemnieku saimniecība Radziņi atrodas vienā no Dobeles novada nomaļākajām vi...

Mazliet elegances ekskluzīvie saldumi
Mazliet elegances ekskluzīvie saldumi

Aizputē ar labiem panākumiem darbojas ģimenes uzņēmums Mazliet elegances, k...

ZS Bāči vadības grožus pārņem jaunā paaudze
ZS Bāči vadības grožus pārņem jaunā paaudze

Šoreiz devāmies uz Kuldīgas novadu, kur aktīvs jaunais lauksaimnieks Tomass...

Laiks atjaunot meža inventarizāciju!
Laiks atjaunot meža inventarizāciju!

Droši vien daudzi lasītāji ir saņēmuši Valsts meža dienesta (VMD) mežziņa a...