, .
cloudy -1℃
Vārda dienu svin: Aivars, Valērijs

2022.gadā “Food Union” uzsāka “Kārums” sieriņu tirdzniecību Norvēģijā un gada beigās atsāka eksportu uz Ukrainu

Food Union , 25-01-2023
2022.gadā “Food Union” uzsāka “Kārums” sieriņu tirdzniecību Norvēģijā un gada beigās atsāka eksportu uz Ukrainu

Neskatoties uz humanitārajiem un ekonomiskajiem izaicinājumiem, kādi bijuši uzņēmējdarbībā un sabiedrībā kopumā 2022. gadā, Latvijā vadošais piena produktu un saldējuma ražotājs “Food Union” pagājušajā gadā veiksmīgi atrada jaunus eksporta tirgus. Uzņēmumam izdevies izvērst eksporta apjomus astoņās valstīs, tai skaitā – pirmo reizi uzsākt biezpiena sieriņu “Kārums” eksportu uz Norvēģiju un Uzbekistānu, kā arī atjaunot eksportu uz Ukrainu līdzvērtīgā apjomā kā pirms kara.

Līdzās Norvēģijai un Uzbekistānai, aizvadītajā gadā uzņēmums ir atradis jaunus eksporta klientus arī Īrijā, Turcijā, Nīderlandē un Kazahstānā ar krēmsiera, biezpiena sieriņu un saldējuma produktiem. Vienlaikus uzņēmums ir trīskārši audzējis eksporta apjomus uz Poliju, Moldovu un Igauniju.

Irēna Holodnaja, “Food Union” Latvijā ģenerāldirektore: “Esmu gandarīta, ka pērn ieguldītie resursi jaunu eksporta partneru piesaistē, piemēram, dalība vairākās ārzemju pārtikas izstādēs un potenciālo partneru uzņemšana Latvijā “Rīgas piena kombinātā”, ir vainagojušies ar labiem rezultātiem. 2023. gadā un turpmāk eksports turpinās būt viena no mūsu uzņēmuma stratēģiskajām prioritātēm, jo gan mūsu pašu ražošanas kapacitāte, gan arī pašmāju zemnieku saražotā svaigpiena apjomi ir ievērojami lielāki par to, cik nepieciešams vietējam patēriņam. Turpmāk mūsu eksporta produktu portfelī būs ne vien Latvijā iecienīti piena, saldējuma un HoReCa produkti, bet arī pēc klientu prasībām speciāli izstrādāti privāto preču zīmju produkti.”

Šobrīd “Food Union” Latvijā radītos piena produktus un saldējumu eksportē uz vairāk nekā 20 pasaules valstīm. Pēc apjoma lielākais eksporta tirgus ir Azerbaidžāna, kurā “Food Union” ieņem vadošo pozīciju skābā krējuma kategorijā. Otra lielākā eksporta valsts apjoma ziņā atkal ir kļuvusi Ukraina, kurā pirms kara “Food Union” pārdeva ievērojamus apjomus krēmsiera, kara sākumā pilnībā pārtrauca piegādes, taču atgriezās tiklīdz tas bija iespējams. Trešajā vietā apjoma ziņā ir “Kārums” biezpiena sieriņu eksports uz Lielbritāniju. Līdzās šīm valstīm, uzņēmuma eksporta kartē ir arī tā dēvētie, mājas tirgi, kur atrodas grupas ražotnes un uzņēmumi – Dānija, Norvēģija, Igaunija, Lietuva, Rumānija un Ķīna, kā arī citas Rietumu un Ziemeļieropas valstis, Austrālija un Dienvidaustrumāzijas reģions.

Uzņēmuma eksporta produktu portfelī ir virkne ar Latvijā iecienītu zīmolu produktiem, kā “Kārums” biezpiena sieriņi un deserti, “Dzintars” kausētais siers, “Limbažu piens” un “Rasa” svaigais siers, “Rasēns” pieniņi, “Valmiera” sviets un saldais krējums, raudzēta piena produkti “Lakto”, saldējumi “Ekselence”, “Pols”, “Jungle Pop”, “Om”, “Tio” u.c. Vienlaikus ārzemēs tiek pārdoti īpaši eksporta tirgiem radīti produkti, piemēram, zīmola “Shapetime” saldējums un jogurta sieriņi.

 

 

 

Iesakām izlasīt Skatīt vairāk
LAD mobilajai lietotnei jauna funkcionalitāte
LAD mobilajai lietotnei jauna funkcionalitāte

Lauku atbalsta dienests mobilajā lietotnē klientu ērtībai ir ieviesis jaunu...

Zemnieku saeima tikās ar klimata un enerģētikas ministru
Zemnieku saeima tikās ar klimata un enerģētikas ministru

Janvāra beigās biedrības “Zemnieku saeima” (ZSA) pārstāvji tikās ar Klimata...

Turpinās pētījums par kālija humātu un tā izmantošanu slaucamo govju ēdināšanā
Turpinās pētījums par kālija humātu un tā izmantošanu slaucamo govju ēdināšanā

Globālais pieprasījums pēc lopkopības produktiem, kas cilvēka uzturam ir sv...